SISTA CHANSEN ATT BOKA SJ/GC V5!
EFTER 31 AUGUSTI ÄR DET STOP PÅ FLER BOKNINGAR

SJ köpte in V5 från Henschel i Tyskland på 70-talet för att tillsammans med V4 ersätta dåvarande V3 från 50-talet. Loken levererades mellan 1975-78.
Under 90-talet målade SJ om många V5 till den Blå färgsättningen.  Green Cargo övertog V5:orna när SJ och GC delades 2001. Inga V5 har fått GC grön målning och de rullar idag som antingen Blå eller orange med GC märkning. Nr 183 och 187 är fortfarande Orange medan 152 och 156 idag är blå.
40 st byggdes och användes främst som växlingslok men de användes även till lättare godståg.
Under 90-talet bytte man till starkare motorer och huvarna fick ett något annorlunda utseende med galler på sidorna samt i front. Högsta tillåtna hastighet var 70km/h.
Modellen levereras DCC med ljud. ESU Loksound V4.
Bilder med tillåtelse av Ulrik Martinussen

loading...

SJ V5 orange

SJ V5 orange i leveransutförande med runda buffertar. Vid beställning ange lok nr 152 eller 156.
PRIS: 6950:-

SJ V5 Orange

SJ V5 orange med korg efter motorbyte. Skillnaden är galler på långhuvens sidor samt front.  Vid beställning ange lok nr 183 eller 187.
PRIS: 6950:-

SJ V5 Blå

SJ V5 blå. Vid beställning ange lok nr 166 eller 172.
PRIS: 6950:-

SJ V5 Blå GM motor

SJ V5 blå med korg efter motorbyte. Skillnaden är galler på långhuvens sidor samt front.  Vid beställning ange lok nr 166 eller 172. Bild på SJ individ saknas därav GC bild. 
PRIS: 6950:-

green cargo V5 orange

V5 GC orange med korg efter motor byte. Skillnaden är galler på långhuvens sidor samt front. GM motor från ca 2000. Vid beställning ange lok nr 167 eller 181.
PRIS: 6950:-

green cargo V5 blå

V5 GC blå med med korg efter motorbyte. Skillnaden är galler på långhuvens sidor samt front. GM motor från ca 2000. Vid beställning ange lok nr 165 eller 177.

PRIS: 6950:-

Skriv en kortfattad beskrivning om tjänsten här